Jeden zo spôsobov, ako zistiť, či máte nadváhu alebo obezitu, je výpočet vášho BMI pomocou BMI kalkulačky. Ide o index telesnej hmotnosti, ktorý sa vypočíta z pomeru telesnej výšky a váhy. BMI kalkulačka používa BMI index schválený svetovou zdravotníckou organizáciou a v súčasnej dobe je ešte stále najpoužívanejšou metódou ohodnotenia telesnej hmotnosti.

Výsledok BMI kalkulačky vám určí, či máte problémy s nadváhou a obezitou, alebo je vaša váha v normále a vy sa len zbytočne trápite kvôli pár kilám navyše.

Ide len o orientačný výpočet, pretože telesná hmotnosť je iba jednotvárne číslo, ktoré neprihliada k ďalším dôležitým aspektom ako je vek, percentá tukovej a svalovej hmoty, stavba tela, pohlavie. Preto berte výsledok z BMI kalkulačky iba ako orientačný.

Vypočítajte si Vaše BMI:

Podváha: pod 19 BMI

Podváha je typický stav so zdravotnými rizikami, preto by sa mu mal zdravý a rozumný človek snažiť vyhnúť. Orgány tela nie sú schopné dostatočne pracovať, klesá imunita a schopnosť organizmu správne regenerovať a vyrovnávať sa so záťažami každodenného života. U žien hrozí vymiznutie menštruácie a teda neplodnosti! Ak však pár kilogramov ku svojej váhe pridáte, budete sa cítiť silnejšie a zdravšie..

Ideálna váha: 19 – 25 BMI

Ideálne pre zdravý a dlhý život je udržiavať váhu medzi hodnotami BMI 22 a 24.

Nadváha: 25 – 30 BMI

Mierna nadváha ľahko zvyšuje riziká, predovšetkým tá, ku ktorej máte genetické dispozície. Je najvyšší čas pustiť sa do zdravého chudnutia. Zabudnite na hladovanie alebo zázračné tabletky, na redukciu váhy budete potrebovať upraviť jedálniček, nájsť vhodnú pohybovú aktivitu a pozmeniť svoj životný štýl tak, aby ste si dosiahnutú váhu dlhodobo udržiavali. Odporúčame vám vyhľadať odbornú pomoc výživového poradcu, ktorý vám pomôže zostaviť optimálny program na zdravé chudnutie a dlhodobé udržiavanie váhy.

Obezita 1. stupňa – mierna: 30 – 35 BMI

Obezita znamená zvýšenie zdravotných rizík a to i tých, ku ktorým nemáte priamo rodinné dispozície. Vážne začnite uvažovať o chudnutí, už redukcia váhy o 10% telesnej váhy vedie k výraznému zníženiu zdravotných rizík. Stačí teda pol kilogramu týždenne a za pár týždňov až mesiacov sa budete cítiť lepšie sk.wikipedia.org. Vhodná je kombinácia zmeny stravovania s pravidelným pohybom. Odporúčame vám vyhľadať odbornú pomoc – dietológa alebo výživového poradcu, ktorý vám pomôže zostaviť optimálny program na zdravé chudnutie.

Obezita 2. stupňa – závažná: 35 – 40 BMI

Obezita spojená s veľmi vysokými zdravotnými rizikami – zvýšená hladina cholesterolu, zvýšený krvný tlak a s nimi spojené ochorenia srdca, ciev, cukrovka. Trpia aj väzy a chrbtica, ktoré nesú podstatne väčšiu hmotnosť, na ktorú sú pripravené (skúste si na chrbát vziať 30-kilogramový batoh!). Mali by ste preto začať so znižovaním váhy čo najskôr. Vhodná je zmena stravovacích návykov a pravidelný vhodný pohyb. Už aj malá redukcia váhy vedie k zníženiu zdravotných rizík. Dodržte však hranicu chudnutia na pol kilogramu týždenne máte. Po príliš rýchlom znížení hmotnosti sa takmer určite dostaví následný jo-jo efekt a vy sa ocitnete v začarovanom kruhu chudnutia a priberania! Odporúčame vám vyhľadať odbornú pomoc – dietológa alebo výživového poradcu, ktorý vám pomôže zostaviť optimálny program na zdravé chudnutie.

Obezita 3. stupňa – tažká: 40 a viac BMI

Ťažká obezita je priamou prekážkou zdravého, spokojného a dlhého života a zníženie váhy je pre vás teda nutnosťou. Aby ste však svojmu telu a zdraviu pomohli správnym spôsobom, pripravte sa na dlhú cestu a požiadajte o pomoc svojho lekára. Nezabudnite, že iba užívaním liekov či doplnkov stravy sa váš problém nevyrieši. Je potrebná úprava celkového životného štýlu a to natrvalo!

Rate this post