Po nespočetných pokusoch o schudnutie si poviete: „Ako je to možné? Snažím sa už niekoľko týždňov a nič.“ Keď vyskúšate diétu zo Sout Beach, pochopíte, že vaše problémy s váhou nie sú dané slabou vôľou, ale skôr nedostatočným plánovaním jedla a jeho nesprávnou skladbou.

Jedna z najúspešnejších diétnych metód posledných rokov, nazývaná taktiež ako „plážová diéta“, je dielom floridského kardiológa A. Agatstona. Zjednodušene by sa o tejto trojfázovej diéte dalo povedať toto: málo tukov, málo sacharidov, veľa vlákniny. Prvá fáza je najprísnejšia, kto ju však prekoná, nemal by mať problémy stravovať sa optimálne aj celý život, udržať si rozumnú váhu a žiť omnoho zdravšie.

  • Odstráňte svoje zlozvyky!

Prvá štrnásťdňová fáza je striktná: trikrát denne bežná porcia jedla: červené mäso, hydina, ryby, veľa zeleniny, vajce, syr a šalát s olivovým olejom. Úplne je zakázané pečivo, ryža, zemiaky, cestoviny, ovocie, sladkosti, zmrzlina, cukor. Prečo je taká dôležitá? Ide o fázu s nízkym obsahom cukru, pri ktorej dôjde k obnove citlivosti tela aj na malé dávky sacharidov v diéte. Pokiaľ už sú nejaké sacharidy v strave povolené, tak len tie s nízkym glykemickým indexom. Teda také, ktoré človeka zasýtia na pomerne dlhú dobu. Na druhej strane je prísne zníženie sacharidov vyvážené rozumným prístupom k tukom, obzvlášť k tým zdravým (rastlinným tukom a tukom z morských rýb).
Výhody: Naučíte sa jesť pravidelne v piatich až šiestich dávkach a vyberať si, čo jete!

  • Privítajte naspäť niektoré zakázané potraviny

Začnite pridávať niektoré zakázané jedla, ale len pokiaľ sa neubránite chuti na ne: chleba, cestoviny, ryža, zemiaky, čokoláda. Avšak vždy len malé kúsky! Druhú fázu je treba držať tak dlho, kým nedosiahnete požadovanú váhu. V tejto fáze by mal pokračovať postupný, už pomalší úbytok váhy, približne pol až kilogram za týždeň až po dosiahnutie potrebnej telesnej hmotnosti. Klesnúť by mala aj hladina krvného cukru. Zákusok je povolený – dokonca večer, teda v dobe, kedy väčšinou radi hrešíme. Ale pozor, na torty zabudnite – ideálny je napríklad nízkotučný ovocný tvaroh s vysokým obsahom bielkovín.

  • Žite novo a zdravšie

V tretej fáze by ste si už mali zvyknúť na menšie porcie jedla, netrápi vás hlad. Zisťujete, že vlastne nedržíte diétu, ale stravujete sa rozumnejšie. Môžete si pogratulovať!

Vzorový deň (fáza 2):

RAŇAJKY: 180 ml 100% zeleninovej šťavy, celozrnný chlieb s čerstvou zeleninou
DESIATA: miska mozzarelly s paradajkami
OBED: grilované kuracie prsia na tymiane, zeleninový šalát, zeleninový dezert
OLOVRANT: zeler plnený nízkotučným syrom
VEČERA: grilovaný losos na rozmaríne, dusená zelenina, miešaný zeleninový šalát s olivovým olejom

Pokiaľ z nejakého dôvodu opäť upadáte do nezdravého prejedania sa, je potrebné začať od začiatku. Pamätajte si: zemiaky, biely chlieb, biela ryža, cestoviny a biely cukor sú slová, ktoré ste nikdy nepočuli. Umelé tuky nahraďte prírodnými. Malé hriechy sú dovolené. Dva štvorčeky horkej čokolády alebo pohár červeného vína večer nemusí byť problém. Vďaka South Beach diéte sa pomocou správne zostaveného jedálnička naučíte regulovať chuť do jedla a veľkosť porcií bez toho, aby ste museli potraviny vážiť a počítať ich energetickú hodnotu. Vďaka South Beach diéte sa pomocou správne zostaveného jedálnička naučíte regulovať chuť do jedla a veľkosť porcií bez toho, aby ste museli potraviny vážiť a počítať ich energetickú hodnotu

Rate this post