Proteínová dieta aneb jedálniček s vysokým obsahom bielkovín. Výhodou tohto jedálnička je, že sa naučíme jesť pravidelne. Ak nie je strava pravidelná – jeme potrebné len 2 krát denne – telo nemá v priebehu celého dňa dostatok energie k dispozícii. Naučia sa s ňou teda šetriť na chvíle, keď sa mu jej nebude dostávať. Optimálny počet je 5 – 6 menších porcií za deň. Týmto spôsobom sa rovnomerne rozvrství príjem energie a telo potom nemá potrebu si jej časť ukladať do zásoby. Dôraz sa kladie aj na správne rozloženie stravy v priebehu dňa. Strava by mala obsahovať aj dostatočné množstvo vápnika, vitamínov a stopových prvkov. Nemusíte úplne vzdať svojich obľúbených jedál, ale musíte zabudnúť na príliš veľké množstvo sacharidov sk.wikipedia.org. Aj v prípade tohto jedálničku platí zásadné pravidlo: ak chceme schudnúť, výdaj energie musí byť nevyhnutne vyššia ako príjem!

VÝHODY:

  • pravidelnosť v stravovaní
  • zostavenie podľa jednoznačného pravidla a určených hodnôt
  • telo nemá potrebu ukladať energiu do zásoby
  • vhodné pre tých, ktorí sa zaobídu bez veľkého množstva sacharidov
  • ideálny pre tých, čo si sami varia a nakupujú
  • nemusíte príliš počítať kalórie
  • úbytok váhy je pomerne rýchly

NEVÝHODY:

  • vyžaduje určitú kreativitu, aby sa skladba jedál neopakovala
  • túžba po sacharidoch, vyžaduje silnú vôľu
  • treba strážiť príjem sacharidov, ale nie je úplne odmietať. Je potrebné vyberať potraviny s nižším glykemickým indexom.
  • nepríliš veľká pestrosť, varianty sa opakujú
  • potrebné doplniť dôležité vitamíny

POZOR!

V prvých dňoch nízkosacharidové diéty sa zvyčajne váha pomerne rýchlo znižuje. Ak však po úspešnom znížení hmotnosti začneme opäť s konzumom bežných vysokých dávok sacharidov, dôjde rýchlo k nečakanému nárastu hmotnosti následkom zadržiavania vody a nástup nepríjemného jo-jo efektu.

Rate this post